Vida cotidiana y ocio en el Tardofranquismo y la Transición a la democracia en España 1968-1986: un proyecto didáctico de Historia Oral para alumnos de secundaria
Resum
Este artículo tiene un triple objetivo, pues trata de aunar el conocimiento de algunos de los aspectos fundamentales de un periodo concreto de la historia reciente de España, con el aprendizaje metodológico de la investigación histórica, a través de una técnica de indagación cualitativa: la Historia Oral. En definitiva, se pretende enseñar Historia, enseñar cómo se "construye" la Historia y, finalmente, los rudimentos de la metodología de las fuentes orales. De tal manera que, mediante una breve experiencia didáctica, los alumnos puedan ser protagonistas a la hora de construir la Historia de un periodo del pasado reciente de nuestro país. Enclavada en el Currículo de la Enseñanza Secundaria Obligatoria: 4º de ESO
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
Número
Secció
Llicència
Els autors/es que publiquen en aquesta revista accepten les següents condicions:
- Els autors / es conserven els drets d'autor i cedeixen a la revista el dret de la primera publicació, amb el treball registrat amb la llicència d'atribució de Creative Commons, que permet a tercers utilitzar el publicat sempre que esmentin l'autoria de la feina ja la primera publicació en aquesta revista.
- Els autors / es poden realitzar altres acords contractuals independents i addicionals per a la distribució no exclusiva de la versió de l'article publicat en aquesta revista (p. Ex., Incloure-ho en un repositori institucional o publicar en un llibre), sempre que indiquin clarament que el treball es va publicar per primera vegada en aquesta revista.
- Es permet i recomana als autors / es a publicar el seu treball a Internet (per exemple en pàgines institucionals o personals) abans i durant el procés de revisió i publicació, ja que pot conduir a intercanvis productius i a una major i més ràpida difusió de l' treball publicat (vegi The Effect of Open Access).