Vida cotidiana y ocio en el Tardofranquismo y la Transición a la democracia en España 1968-1986: un proyecto didáctico de Historia Oral para alumnos de secundaria
Abstract
Este artículo tiene un triple objetivo, pues trata de aunar el conocimiento de algunos de los aspectos fundamentales de un periodo concreto de la historia reciente de España, con el aprendizaje metodológico de la investigación histórica, a través de una técnica de indagación cualitativa: la Historia Oral. En definitiva, se pretende enseñar Historia, enseñar cómo se "construye" la Historia y, finalmente, los rudimentos de la metodología de las fuentes orales. De tal manera que, mediante una breve experiencia didáctica, los alumnos puedan ser protagonistas a la hora de construir la Historia de un periodo del pasado reciente de nuestro país. Enclavada en el Currículo de la Enseñanza Secundaria Obligatoria: 4º de ESO
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors who publish in this journal accept the following conditions:
- The authors retain the copyright and give the magazine the right of the first publication, with the work registered with the Creative Commons Attribution License, which allows third parties to use what is published whenever they mention the authorship of the work already The first publication in this magazine.
- Authors may make other independent and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (eg, include it in an institutional repository or publish it in a book) provided they clearly state that Work was first published in this journal.
- Authors are encouraged and encouraged to publish their work on the Internet (eg on institutional or personal pages) before and during the review and publication process, as it can lead to productive exchanges and greater and faster dissemination of the work. Published work (see The Effect of Open Access).