La didàctica de les minories: una proposta per a la incorporació del passat jueu de Mallorca i la qüestió xueta a les aules
Resum
Poques vegades les minories tenen cabuda als temaris impartits a les aules. El currículum marca uns continguts en els quals predominen els grans temes i personatges, cosa que no reflecteix la realitat de la quotidianitat històrica. A Mallorca, un dels components que ha influït constantment en l'esdevenir històric és el desenvolupament d'un grup al marge, la comunitat xueta. És per això que en aquest article pretenem conscienciar d'aquesta necessitat. Introduirem la nostra proposta, analitzarem projectes didàctics similars i contarem la nostra experiència explicant el tema jueu, convers i xueta a l'escola Es Liceu.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
Número
Secció
Llicència
Els autors/es que publiquen en aquesta revista accepten les següents condicions:
- Els autors / es conserven els drets d'autor i cedeixen a la revista el dret de la primera publicació, amb el treball registrat amb la llicència d'atribució de Creative Commons, que permet a tercers utilitzar el publicat sempre que esmentin l'autoria de la feina ja la primera publicació en aquesta revista.
- Els autors / es poden realitzar altres acords contractuals independents i addicionals per a la distribució no exclusiva de la versió de l'article publicat en aquesta revista (p. Ex., Incloure-ho en un repositori institucional o publicar en un llibre), sempre que indiquin clarament que el treball es va publicar per primera vegada en aquesta revista.
- Es permet i recomana als autors / es a publicar el seu treball a Internet (per exemple en pàgines institucionals o personals) abans i durant el procés de revisió i publicació, ja que pot conduir a intercanvis productius i a una major i més ràpida difusió de l' treball publicat (vegi The Effect of Open Access).