La didàctica de les minories: una proposta per a la incorporació del passat jueu de Mallorca i la qüestió xueta a les aules

Autores/as

  • Laura Miró Bonnín Universitat de les Illes Balears

Resumen

Poques vegades les minories tenen cabuda als temaris impartits a les aules. El currículum marca uns continguts en els quals predominen els grans temes i personatges, cosa que no reflecteix la realitat de la quotidianitat històrica. A Mallorca, un dels components que ha influït constantment en l'esdevenir històric és el desenvolupament d'un grup al marge, la comunitat xueta. És per això que en aquest article pretenem conscienciar d'aquesta necessitat. Introduirem la nostra proposta, analitzarem projectes didàctics similars i contarem la nostra experiència explicant el tema jueu, convers i xueta a l'escola Es Liceu.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Laura Miró Bonnín, Universitat de les Illes Balears

Graduada en Història (UIB), Màster de Formació del Professorat (UIB), Doctoranda en Història, Geografia i Història de l'Art

Publicado

2019-04-19

Cómo citar

Bonnín, L. M. (2019). La didàctica de les minories: una proposta per a la incorporació del passat jueu de Mallorca i la qüestió xueta a les aules. Mayurqa, (1), 59–71. Recuperado a partir de https://edicions.uib.cat/ojs/index.php/mayurqa/article/view/art7

Número

Sección

Innovación didáctica