La didàctica de les minories: una proposta per a la incorporació del passat jueu de Mallorca i la qüestió xueta a les aules

Authors

  • Laura Miró Bonnín Universitat de les Illes Balears

Abstract

Poques vegades les minories tenen cabuda als temaris impartits a les aules. El currículum marca uns continguts en els quals predominen els grans temes i personatges, cosa que no reflecteix la realitat de la quotidianitat històrica. A Mallorca, un dels components que ha influït constantment en l'esdevenir històric és el desenvolupament d'un grup al marge, la comunitat xueta. És per això que en aquest article pretenem conscienciar d'aquesta necessitat. Introduirem la nostra proposta, analitzarem projectes didàctics similars i contarem la nostra experiència explicant el tema jueu, convers i xueta a l'escola Es Liceu.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Laura Miró Bonnín, Universitat de les Illes Balears

Graduada en Història (UIB), Màster de Formació del Professorat (UIB), Doctoranda en Història, Geografia i Història de l'Art

Published

2019-04-19

How to Cite

Bonnín, L. M. (2019). La didàctica de les minories: una proposta per a la incorporació del passat jueu de Mallorca i la qüestió xueta a les aules. Mayurqa, (1), 59–71. Retrieved from https://edicions.uib.cat/ojs/index.php/mayurqa/article/view/art7

Issue

Section

Didactic innovation