Comerç entre la Corona d'Aragó i el Magreb a la primera meitat del segle XIII
DOI:
https://doi.org/10.22307/2386.7124.2022.01.002Paraules clau:
corona d'Aragó, Magrib, comerç, mercaderies, comerciantsResum
Els contactes comercials entre la Corona d'Aragó i els sultanats del Magreb a la primera meitat del segle XIII estigueren marcats pels processos de conquesta de Jaume I a la peninsula Ibèrica i la fragmentació de l'imperi almohade i el sorgiment del sultanats de Tunis i Tremissèn. Aquest comerç primerenc de les dècades anteriors a 1250 seria de caràcter privat, sense la intervenció de Jaume I i abans de la creació dels alfòndecs catalans de Tunis i Bugia. La documentació consultada dona informació del destí de les comandes, dels productes, preus, testimonis i noms i cognoms dels agents implicats.
Paraules Clau: Corona d'Aragó, Magreb, comerç, mercaderies, comerciants
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
Número
Secció
Llicència
Drets d'autor (c) 2022 Lluís Arroyo Amores

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.
Els autors/es que publiquen en aquesta revista accepten les següents condicions:
- Els autors / es conserven els drets d'autor i cedeixen a la revista el dret de la primera publicació, amb el treball registrat amb la llicència d'atribució de Creative Commons, que permet a tercers utilitzar el publicat sempre que esmentin l'autoria de la feina ja la primera publicació en aquesta revista.
- Els autors / es poden realitzar altres acords contractuals independents i addicionals per a la distribució no exclusiva de la versió de l'article publicat en aquesta revista (p. Ex., Incloure-ho en un repositori institucional o publicar en un llibre), sempre que indiquin clarament que el treball es va publicar per primera vegada en aquesta revista.
- Es permet i recomana als autors / es a publicar el seu treball a Internet (per exemple en pàgines institucionals o personals) abans i durant el procés de revisió i publicació, ja que pot conduir a intercanvis productius i a una major i més ràpida difusió de l' treball publicat (vegi The Effect of Open Access).